Scrisoarea pe care orice elev al profesorului de istorie si-ar fi dorit sa o primeasca!

Momente

                                                                                                     de prof. Marius Cornici


Aș fi vrut să încep prin a felicita promoția care va <schimba lumea>. Mi-am dat seama că ar fi doar un clișeu, o expresie nerealistă. Așa că am renunțat…….Felicit însă promoția, clasa a - XII –a A, de la Colegiul Economic al Banatului Montan Reșița, 2014, promoție care sper că va aduce un pic de lumină acestei lumi care este tot mai întunecată de la zi la zi. În acești ani am avut privilegiul să vă fiu diriginte. Nu știu care a fost motivul dar am primit mai mult decat am meritat. V-am primit pe Voi! Tot acest timp petrecut împreună a fost unul deosebit. Adeseori am râs, m-am amuzat, am zâmbit. Chiar și când sufletul îmi era trist, m-am înveselit, și să știți, nu a fost doar un zâmbet forțat. Vouă vi se datorează. Sunteți vinovați!!! Ați fost acolo! Acolo și pentru mine. Iar când erați în preajmă, totul dispărea. Dipărea: supărarea, nervozitatea, tristețea, deprimarea, chiar și durerea. Știu că nimic nu este întâmplător în viață iar dacă ne-a fost dat să fim acești ani împreună a fost pentru că Dumnezeu a știut că am avut nevoie unii de alții. Îmi aduc aminte de atâtea lucruri, de atâtea năzbâtii, de o grămadă de lucruri pe care le-ați făcut/ le-am făcut. Și chiar am facut destule Îmi aduc aminte de replicile voastre, de expresile folosite, de grimasa feței în anumite situații…….:)) Am încercat să vă fiu nu doar un diriginte, plătit pentru job-ul asta. Sunt lucruri în viață care nu pot fi plătite sau cumpărate. Am vrut să vă fiu prieten , și mult mai mult de atât, pentru că acest lucru trece dincolo de orice valoare materială. Așa pot să rămân mereu în sufletul vostru. Mi-a luat destul de mult să vă scriu acest mesaj!!! Cuvintele nu îmi veneau cu toate că mintea mustea a idei! Cer clemență pentru sărăcia vorbelor dar crezul meu este că dacă ai aduna toate cuvintele frumoase din lume, acestea nu au pic de valoare în fața faptelor. Atunci când vorbele noastre devin fapte , vom putea fi siguri că ne-am făcut înțeleși cât de mult îi iubim pe cei de lângă noi, și sper că ați înțăles cât de mult țin la voi, mai mult de cât ați înțeles istoria, matematica, româna (istoria pe primul loc)..:)). Fiecare dintre voi, dintre noi, știm în noi înșine, că dincolo de orice, am ținut unii la alții, ne-am ajutat, ne-am sprijinit…….. Asta înseamnă Fapte! Știți de ce: pentru că Noi simțim la fel  Sper că cel puțin într-o mică măsură să vă fi influențat în bine viața, să vă fi făcut să vedeți că Dragostea învinge Totul, mereu și mereu și că bunul simț contează în viață mai mult decât sute de școli și diplome. Poate că nu o să obțineți de la oameni recunoștința pentru ceea ce faceți, pentru ceea ce sunteți, imediat. Poate că nu o să o obțineți nici după mult timp. Poate chiar niciodată... Dar asta nu trebuie să vă facă să fiți ca cei care se comportă în acest fel! Nici măcar nu trebuie să vă facă să îi urâți, ci doar să îi compătimiți. Fiți voi! Fiți oameni! Fiți așa cum vă știu eu! Cineva spunea că <în viață oamenii vă vor urî, vă vor dori de multe ori răul, dar nu vor putea să învingă decât dacă îi urâți și voi>. Unii, mulți dintre voi ați promovat examenul de bacalaureat, alții l-ați picat. Asta nu vă face mai puțin valoroși, pe cei care încă nu l-ați luat. Trebuie să vă determine să munciți mai mult iar în toamnă va veni și vremea voastră. Să nu lăsați pe nimeni să vă spună că nu puteţi face ceva. Nici măcar pe mine. Dacă aveți un vis, trebuie să îl protejați, să faceți tot ce depinde de voi să devină realitate. Când oamenii nu pot face un lucru, unii vă spun și vouă că nu puteți să-l faceți. Eu nu cred așa! Dacă vrei ceva, te duci, lupți și îl iei. Atat! Punct! Să nu uitați că fericirea nu constă în mulțimea de bunuri, ci în cât de multumițor ești cu ceea ce ai. Să nu uitați că egoismul nu răzbește în viață. Să nu uitați să ajutați, să fiți puri, demni, să fiți o lumină, un exemplu pentru cei care au nevoie sau se uită la voi. Să nu uitați că ați fost colegi! Să nu uitați amintirile…….Să nu uitați atâtea lucruri. Vreau să știți că ați fost făcuți pentru măreție și pentru bine. Vă așteptați la multe lucruri în viață. Nu vă va fi ușor și cu siguranță nu va veni repede. Poate să vă ia toată viața să realizați lucrurile pentru care ați fost făcuți. Dar fiecare pas vă va aduce mai aproape, fiecare experiență vă va pregăti pentru următoarea, fiecare eșec vă va conduce spre succes. Veți avea parte de multe teste, viața vă va oferi multe teste, dar am încredere și îmi doresc să reușiți, să vă vedeți visele împlinindu-se. S-a încheiat capitolul < dirigul>. Am convingerea că vom rămâne prieteni. Am să repet ceva ce vi-am mai scris! Știu că este greu, că va este greu. Simt același lucru ca și voi! Despărțirile sunt grele. Pentru voi va începe însă o noua etapă în viață. Sper să aveți har și viața să vă fie binevoitoare. Dumnezeu să vă ajute iar voi să nu uitați niciodată că Cineva <acolo sus > vă iubește! În ceea ce mă privește, mereu va rămâne un loc, o părticică acolo în inima mea, unde nimeni nu va avea acces, deoarece va scrie: OCUPAT! Ocupat de aproape 30 de persoane minunate care au fost parte a vieții mele și care mi-au dăruit multe momente de bucurie, de zâmbete, de fericire! Iar asta nu poate să fie luat de nimeni! Nu se uită și niciodată nu vom zicem: Gata! Așa cum am spus: Povestea continuă! În noi și cu noi, cu alte roluri și distribuții, în viața reală dar și în inimile și amintirile noastre! O poveste frumosă, cu oameni minunați Și dacă am spus cu convingere că Cineva acolo sus vă iubește, vă zic și că atunci când veți trece pe lângă școala noastră, CEBM, și din greșeală aruncați o privire înspre ea să nu uitați că Cineva acolo jos pe pământ, într- o sală de clasă, sau cabinet: Vă iubește!
Totodată vreau sa felicit toți aboslvenții de la CEBM, din toate clasele terminale și să vă spun că a fost o onoare să vă fiu profesor. Vă asigur de deplina mea recunoștință pentru timpul petrecut împreună! Mult succes în viață tuturor!!!



"Cele mai frumoase locuri prin care am umblat au fost sufletele oamenilor pe care i-am iubit."
"Viata poate fi inteleasa numai privind inapoi,dar trebuie traita privind inainte."


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

De ce să nu fii profesor în Romania?:)

Iubirea la 18 ani

Ne despărțim, îți las ție amintirile.